اثر بازی های رایانه ای بر مغز
اثر بازی های رایانه ای بر مغز
2018-12-29
بهبود بازماندگان سکته مغزی
بهبود فعالیت های روزانه‌ی بازماندگان سکته مغزی 
2019-01-31

درمان پارکینسون با tDCS

پارکینسون نوعی بیماری و حالت لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است که متاسفانه به لطف دنیای تکنولوژی جوانان را هم به خود مبتلا می سازد و تنها مختص سالمندان نیست. بنابراین اقدام به درمان های مناسب در بازه زمانی طولانی مدت برای بهبود اختلال بهتر می باشد. یکی از روش های درمانی جدید که امروزه مورد بررسی محققان قرار گرفته است، روش مداخله ای tDCS می باشد. tDCS یک روش تحریک مغز غیر تهاجمی است که نشان دهنده بهبود علائم رایج در اختلالات عصبی مانند خلق و خوی افسرده، خستگی، نارسایی حرکتی و اختلال شناختی می باشد. مطالعات اخیر به بررسی اثر بخشی این روش درمانی روی بیماران مبتلا به پارکینسون پرداخته اند.

مطالعه حاضر به بررسی اثرات اولیه tdcs همراه با تمرینات شناختی بر روی بیماران مبتلا به این بیماری پرداخته است.روش آزمایش به این صورت بود که هر فرد بیمار دچار پارکینسون حدود ۱۰ جلسه ی دو هفته ای این درمان را می گرفتند. پس از انجام آزمایشات، نتایج نشان داد که مشکلات ناشی از بیماری پارکینسون من جمله لرزش اندام به طور قابل توجهی بهبود یافته است. بنابراین tDSC یک روش درمانی مناسب و بدون عوارض برای درمان علائم حرکتی بیماری پارکینسون می تواند مفید باشد.


منبع :   Agarwal, S., Pawlak, N., Cucca, A., Sharma, K., Dobbs, B., Shaw, M., … & Biagioni, M. (2018). Remotely-supervised transcranial direct current stimulation paired with cognitive training in Parkinson’s disease: An open-label study. Journal of Clinical Neuroscience, 57, 51-57..

بیشتر بدانید

 

 

9 دیدگاه

  1. مها گفت:

    ایا درمان با این روش در ایران هم اکنون انجام میشه واگر انجام میشه لطفا مرکزی که دراصفهان میشه بهش مراجعه کرد را معرفی کنید باسپاس

    • Hooman Torabi گفت:

      بله در ایران هست. میتونید تو گوگل سرچ کنید. اما برای جواب دهی درمان بهتره از پزشک متحصص هم مشاوره بگیرید.

    • Hooman Torabi گفت:

      سلام بله این روش در ایران هستش و مرکز خود ما هم داره . مراکز درمانی در اصفهان رو میتونید تو اینترنت حست و حو کنید

  2. مها گفت:

    ممنون از پاسخ شما اما سوال دیگه اینکه این روش درمان قطعی هست یا موقتی؟

  3. فرهاد ابراهیمی گفت:

    سلام و عرض ادب
    دکتر ابراهیمی هستم متخصص نوروتراپی از شهرستان ارومیه استان آذربایجان غربی
    در تاییدنظرات دوست ‌همکار ارجمندم میتونم بگم بله درمان با دستگاهای نوروتراپی باتوجه به فیدبکهای مراجعین میتونه درمان مکملی در کنار دارو درمانی باشد

    شماره تماس کلنیک:

    ۰۴۴-۳۳۴۳۸۰۸۵

    • Hooman Torabi گفت:

      سلام و عرض ادب آقای دکتر عزیز. خیلی ممنونیم از نظرات ارزشمند و توجه شما

  4. Adelle Bray گفت:

    Thank you for posting this informative post. Your ideas are very thought-provoking and the writing is very well articulated. Keep it up!

  5. مها گفت:

    باسلام آیا این روش همون استفاده از اولتراسوند یا امواج صوتی بوسیله ام آر آی هست برای درمان لرزش پارکینسون؟ممنون از اینکه وقت میزارید وپاسخ میدید

    • Hooman Torabi گفت:

      سلام و وقت بخیر. نه، این روش تحریک الکتریکی قشر مغز هستش که برای کنترل ترمور در افراد با تشخیص پارکینسون میتواند مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *