تأثیر نوروفیدبک بر اوتیسم
تأثیر نوروفیدبک بر اوتیسم
2021-07-10
اثرات tDCS بر پیری فیزیولوژیکی
اثرات tDCS بر روی ویژگی های شبکه مغز در طول پیری فیزیولوژیکی
2021-07-18

عوامل خطر افسردگی در نوجوانان دارای اختلال ADHD:

افسردگی شامل مجموعه ای از علایم است، نظیر: فقدان انرژی، فقدان علاقه به فعالیت ها و زندگی، غمگینی، کم شدن وزن و اشتها، مشکل تمرکز، احساس ناامیدی، احساس درد بدون دلیل، کناره گیری از مردم، زود رنجی، اشکال در تصمیم‌گیری و افکار خودکشی.  تحقیقات نشان می دهد که میزان افسردگی در دوران کودکی پایین است. ولی از اوایل تا اواخر نوجوانی ۶ برابر افزایش می یابد.افسردگی  با بسیاری از مشکلات روانی اجتماعی از جمله؛ خطر سو مصرف مواد و اقدام به خودکشی همراه است.

ADHD :

کودکان و نوجوانان ADHD دارای اختلال جدی در عملکردهای تحصیلی و اجتماعی ، عملکردهای شناختی و توجه و تمرکز هستند.کمبود توجه و تمرکز، پرتحرکی، رفتارهای ناگهانی و غیر قابل پیش بینی، تمایل به رفتارهای پرخط و … قراری از بارزترین نشانه‌های کودکان بیش فعال است. از دیگر نشانه‌ها می توان به رشد نامناسب و مشکل در حوزه رفتاری، اجتماعی، شناختی و هیجانی اشاره کرد. از طرفی گروهی که در معرض خطر ابتلا به اختلال افسردگی قرار دارند جوانان با اختلال ADHD هستند. 
در طی یک تحقیق چند ساله روی کودکان از سنین ۴ تا ۶ ساله با و بدون اختلال بش فعالی (ADHD) را تا ۱۸ سالگی دنبال کرده و تحت نظر قرار دادند و در نهایت دریافتند که جوانان مبتلا به ADHD در مقایسه با افراد سالم ۴ برابر بیشتر در معرض مبتلا به افسردگی و دیستایمیا و نیز ۳ برابر بیشتر در معرض اقدام به خودکشی بودند.
بنابراین این یافته ها نشان می دهد که ارزیابی شناختی و تشخیص به موقع اختلال ADHD می تواند از آسیب های جدی جلوگیری کرده و نیز استفاده از یک روش درمان هدفمند در این مقطع حساس رشد ، برای این اختلال در نظرگرفته شود.


مطالب مرتبط: تأثیر ارزیابی شناختی بر کودکان ADHD ، درمان کودکان مبتلا به ADHD با tDCS

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *