درمان اوتیسم
درمان کودکان مبتلا به اوتیسم با rTMS
2018-12-18
اثر بازی های رایانه ای بر مغز
اثر بازی های رایانه ای بر مغز
2018-12-29

تحریک جریان مستقیم درون جمجمه ای شبکه های عصبی(tDCS) در اختلال بیش فعالی کمبود توجه(ADHD):

یکی از مشکلات اساسی در درمان کودکان ADHD, اثرات کوتاه مدت روش های درمانی می‌باشد. بنابراین استفاده از روش هایی با ماندگاری درمانی بالا، می تواند کمک بسیار مهمی در کنترل رفتاری و بهبود مولفه های شناختی در بازه زمانی طولانی مدت داشته باشد. در مطالعه های جدیدی به اثربخشی تحریک جریان مستقیم درون جمجمه(tDCS) در اختلال بیش فعالی کمبود توجه پرداخته شده است. بنابراین در این مطالعه محققین گروه روانپزشکی کودک و نوجوان آلمان، به بررسی اثر تحریک درون جمجمه(tDCS) در بیماران مبتلا به ADHD پرداخته اند. تحریک جریان مستقیم قشر پیشانی، بارها نشان داده شده است که برای بهبود حافظه فعال موثر می‌باشد.

در روش درمان ADHD با tDCS، از آنجایی که بیماران مبتلا به اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) با کاهش فعالیت قشر پیشانی و نقص در حافظه فعال مشخص می شوند، بنابراین پس از انجام آزمایشات در این تحقیق، محققین به این نتیجه دست یافته اند که تحریک قسمت پیشانی بیماران مبتلا به ADHD باعث بهبود حافظه فعال آن ها می شود. هم‌چنین اثرات tDCS پس از تحریک نیز طولانی مدت بود. بنابراین این تکنیک به عنوان یک روش درمانی دیگر برای ADHD میتواند موثر باشد.


منبع :  Sotnikova, A., Soff, C., Tagliazucchi, E., Becker, K., & Siniatchkin, M. (2017). Transcranial direct current stimulation modulates neuronal networks in attention deficit hyperactivity disorder. Brain topography, 30(5), 656-672.

بیشتر بدانید

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *