اثر دو زبان بودن بر اختلال شناختی(CR)
اثر دو زبان بودن بر اختلال شناختی(CR)
2020-10-14
تاثیر لورتا نوروفیدبک بر درد عضلانی
تاثیر لورتا نوروفیدبک بر درد عضلانی مزمن
2020-11-05

عوارض مصرف سیگار در عملکرد جنسی مردان ۳۰ تا ۶۰ سال

بنابر مطالعات و آنالیزهای انجام گرفته در تحقیقات مختلف ، گزارش شده است که محصولات توتون و تنباکو حاوی حدود ۴٫۰۰۰ ترکیب شیمیایی است که حداقل ۶۰  نوع از ترکیبات سمی هستند که مصرف این مواد می تواند باعث مشکلات عمده در سلامت افراد و عملکرد جنسی مردان باشند. رابطه بین مصرف سیگار و بسیاری از مشکلات از جمله فشار خون بالا، سندرم حاد کرونر ، آنژین، تصلب شرایین، بیماری های عروق مغزی و حتی مرگ ناگهانی در افراد سیگاری آشکار است . عوارض مصرف سیگار در بروز مشکلات قلبی و عروقی کاملاً  برای همه شناخته‌ شده است. با توجه به اینکه مشکلات گردش خون دلیل فیزیکی اصلی بروز برخی از اختلالات عملکرد جنسی مخصوصا  اختلال نعوظ است، روشن است که نیکوتین و تنباکو به دلیل تأثیرات مضر روی گردش خون، اثر کاملاً منفی روی سلامتی فرد سیگاری دارد.

اختلال نعوظ

اختلال نعوظ به عنوان ناتوانی در دستیابی یا حفظ نعوظ با کیفیت کافی برای دستیابی به رابطه جنسی رضایت بخش تعریف شده است. اختلال نعوظ تهدیدی مستقیم برای زندگی نیست ، اما همچنین نباید به عنوان یک اختلال خوش خیم دیده شود زیرا به طور فزاینده ای با بیماری های قلبی عروقی مانند حوادث عروقی مغزی ایسکمیک ، آنژین سینه ، نارسایی حاد میوکارد و مرگ ناگهانی در ارتباط است. برخی از محققان  اظهار داشتند که اختلال نعوظ  یک رویداد نگهبان و نشانگر اولیه بیماری های قلبی عروقی می باشد. طبق مطالعه پیری ماساچوست (MMAS) ، ۵۲٪ از مردان ۴۰ تا ۷۰ ساله درجات مختلفی از اختلال نعوظ را دارند اختلال عملکرد اندوتلیال و آسیب رگ عروقی در پاتوژنز اختلال نعوظ نقش دارد. از جمله عوامل اصلی خطر ابتلا به این بیماری فشار خون سیستولیک بالا ، دیابت ، چاقی ، سیگار کشیدن و دیس لیپیدمی است.

تأثیرات فیزیوپاتولوژیک سیگار کشیدن

شناخته شده است که عوامل خطرناک قابل توجه مرتبط با اختلال نعوظ نیز به طور مکرر در افراد سیگاری مشاهده می شود. چندین فرضیه در مورد تأثیرات فیزیوپاتولوژیک سیگار کشیدن طولانی مدت بر اختلال عملکرد جنسی مردان وجود دارد. شل شدن عضلات صاف به دلیل تحریک جنسی یک رویداد عصبی عروقی پیچیده است ، که در آن دسترسی شریانی به ناحیه تناسلی فراهم می شود و گرفتگی عروق تسهیل می شود،  اکسید نیتریک تولید شده در سلولهای اندوتلیال تناسلی به عنوان انتقال دهنده عصبی اصلی واسطه وقایع عروقی تعریف شده است، همچنین نشان داده شده است که کشیدن سیگار با کاهش اکسید نتیریک در رگها ارتباط دارد سیگار کشیدن را می توان یک عامل خطر مستقل برای تصلب شرایین در عروق داخلی ، پوستی و شایع آلت تناسلی دانست.

نعوظ آلت تناسلی عمدتا به دلیل وجود جریان خون کافی در بافت نعوظ ، اتساع همزمان وابسته به اندوتلیوم شریانی و شل شدن عضله صاف بدنی وابسته به اندوتلیوم سینوسی است. سیگار کشیدن را می توان یک عامل خطر مستقل برای تصلب شرایین در عروق داخلی ، پوستی و شایع آلت تناسلی است.

نتایج…

در جدیدترین تحقیقی که  محمد اوگوز شاهین[۱]، ولکان سن[۲]، قاضی گوندوز[۳] و همکاران در مورد اثرات ترک سیگار بر عملکردهای جنسی در مردان ۳۰ تا ۶۰ ساله انجام دادند نشان دادند که ارزیابی های انجام شده توسط گروه بندی بیماران بر اساس سن (۳۰-۳۹ ، ۴۰-۴۹ و ۵۰-۶۰ سال) و سطح تحصیلات (دبستان – راهنمایی و دبیرستان دانشگاه) حاکی از آن است که کل نمرات IIEF پس از ترک سیگار به طور معنی داری در مقایسه با امتیازات پایه در همه گروه ها بالاتر است نتایج  تحقیق حاضر نشان داده که عملکرد نعوظ به طور مستقیم با میزان قرار گرفتن در معرض مصرف سیگار متناسب است ، و ترک سیگار عملکرد جنسی مردان را در تمام گروه های سنی بهبود می بخشد.


بیشتر بدانید

10 دیدگاه

  1. Siavashmoradi گفت:

    سلام من سیگاری نبودم ولی شدم الان سکس که میکنم چهار ساعت تلمبه میزنم و ارضاع نمیشم میتونه از اثرات سیگار باشه
    لطفا راهنماییم کنید ایدی تلگرامsiyavashmoradi
    چهار ساعت واقعی رو میگم تا جایی که عرق میرنم اخرش خسته میشم میفتم ولی ارضاع نمیشم خستگیم بخاطر تلمبه زدن محکم هست چون خیلی وحشیانه و سرعتی انجام میدم ولی ارضاع نمیشم لطفا اگه میشه راهنماییم کنید

    • Hooman Torabi گفت:

      سیگار تأثر گذار هستش اما نه در این حد. بهرته به سکستراپیست مراجعه کنید

  2. باعرض سلام و احترام بخدمت آقای دکتر من از سال ۹۶ تا به الان سیگاری هستم قبلنها خیلی خیلی کم سیگار مصرف میکردم ولی چندوقته روزانه یک بسته میکشم و مدت یک هفته هستش که افزایش میل جنسیم خیلی کم شده خودمم متاهل هستم و میخواهم برای بچه دار شدن اقدام کنم آیا بنظر شما سیگار کشیدن مانع بچه دار شدن میشود یاخیر؟اگه راهنماییم کنید ممنون میشم

    • Hooman Torabi گفت:

      با سلام خدمت شما. طبیعتا خودتون میدونید که سیگار عوارض زیادی داره که یکیش کاهش میل جنسی هستش. پیشنهاد میکنم به یک دکتر اورولوژیست مراجعه کنید. برای ترک سیگار هم ما میتونیم در خدمتتون باشیم

  3. محسن احمدی گفت:

    سلام وعر۱ ادب من نزدیک به ۲۰ ساله دارم سیگار میکشم خیلی تمایل به ربطه جنسی دارم اما اصلا تحریک نمیشم اگر هم تحریک بشم و به نعوض کامل برسم بعد چند دقیقه نعوض میشکنه ایا با ترک سیگار و ورزش میتونم بهبود پیدا کنم.

  4. محمد گفت:

    سلام آقای دکتر با عرض خسته نباشید خدمت شما
    من به مدت پنج سال است که به استعمال سیگار دچار شدم
    و مدتیست که احساس میکنم این روند باعث کوچک شدن آلت تناسلی و کاهش مقاومت در ارضا شدن شده است
    ممکن است راهنمایی کنید که اگر استعمال سیگار کاهش یابد آیا میتوان به سایز قبلی رسید؟

    • Hooman Torabi گفت:

      سلام وقت بخیر. بهتره به صورت حضوری مراجعه کنید. انجام این کار هم میتونه تاثبر گذار باشه

  5. Erfan گفت:

    سلام خسته نباشید . من حدود ۱۵ سال هست که سیگار میکشم و حدود یک سالی میشه میل جنسیم خیلی کم شده و حدود ۱ سال میشه ازدواج کردم . ولی معمولا برای رابطه پیش قدم نمیشم میلم کم شده و زودارضایی هم دارم . آیا میتونه از سیگار باشه یا چیز دیگه ای؟

    • Hooman Torabi گفت:

      سلام. عوامل زیادی تو این مورد می تونه دخیل باشه که یکیشم سیگار هست. اما بهتره موضوع به صورت دقیق بررسی بشه. برای دریافت وقت ویزیت میتونید با شماره ۰۴۱۳۵۵۳۸۸۳۱ تماس بگیرید. مورد دیگه ای باشه در خدمت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *