تفکیک حافظه کاری به تصویری به وسیله rTMS
تفکیک حوزه های مربوط به حافظه کاری به تصویری در مغز توسط rTMS
2021-10-09
بهبود عملکرد شناختی بیماران سکته مغزی با tDCS
تآثیر tDCS آنودال بر عملکرد شناختی بیماران سکته مغزی
2021-10-16

کیفیت خواب و ارتباطات بالینی آن با کندن مو و پوست

تریکوتیلومانیا (TTM) با کندن مو و پوست مو همراه است. اختلال برداشت پوست (SPD) با برداشتن مکرر پوست و ایجاد اسکار یا آسیب بافتی مشخص می شود که با رفتار کشیدن مکرر مو تعریف می شود. هر دو اختلال همچنین با ناراحتی روانی و خواب ضعیف همراه هستند. این شرایط علاوه بر تکرار رفتار متمرکز بر بدن و آسیب مرتبط به ناحیه آسیب دیده ، اغلب منجر به اختلال یا ناراحتی بالینی قابل توجهی می شود.این اختلالات همیشه ناتوان کننده نیستند و اغلب با افزایش اضطراب ، افسردگی و سایر اختلالات روانی اجتماعی همراه هستند.عوامل سبک زندگی و محرومیت از خواب و استرس و اضطراب رابطه مستقیمی با شروع و تشدید این اختلالات دارد.افزایش ناراحتی می تواند منجر به خواب ضعیف شود که به نوبه خود می تواند منجر به ناتوانی در کنترل رفتارهای تکانشی مانند کشیدن و چیدن شود.

برای بهبود کیفیت خواب، راهکار درمان دارویی اختلال کندن مو مصرف داروهای ضد اضطراب، ضد افسردگی و داروهای آنتی‌سایکوتیک و همچنین برای تثبیت کننده خلق و درمان غیردارویی، درمان‌های رفتاری مانند بیوفیدبک، پایش و کنترل خود، حساس‌سازی، معکوس سازی رفتار عادتی و درمان‌های بیزارکننده لازم است.


مطالب مرتبط:  استفاده از rTMS در درمان اضطراب , خواب مختل شده و شروع اضطراب

منبع : F.M. Mottaghy, M. Gangitano, R. Sparing, B.J. Krause, A. Pascual-Leone, Segregation of Areas Related to Visual Working Memory in the Prefrontal Cortex Revealed by rTMS, Cerebral Cortex, Volume 12, Issue 4, April 2002, Pages 369–۳۷۵

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *