درمان اوتیسم با نوروفیدبک
درمان کودکان مبتلا به اوتیسم با نوروفیدبک
2018-11-28
درمان پرخوری
درمان اختلالات خوردن(پر‌خوری) با نوروفیدبک
2018-12-15

ورزش‌های هوازی، بهترین نوع ورزش برای مغز شما

اگر در جستوجوی یک راه طبیعی برای بهبود خلق و خو، حافظه  و محافظت و تمرین مغز خود در برابر زوال شناختی مرتبط با سن هستید، این مقاله می تواند به شما کمک کند.محتوای تحقیقات اخیر، از جمله دو تحقیق جدید ، نشان می دهد که  ورزش‌های هوازی می تواند تاثیرات مثبت و قابل توجهی در مغز داشته باشد.

در حالی که برخی از مزایا، مانند بهبود خلق،  به محض اینکه چندین دقیقه دوچرخه سواری می کنید می تواند پدیدار شود ، فواید دیگر، مانند بهبود حافظه، ممکن است چند هفته طول بکشد. این به این معنی است که بهترین نوع ورزش برای تمرین مغز شما، ورزش‌های هوازی است که می توانید به طور مرتب و به طور مداوم برای حداقل ۴۵ دقیقه انجام دهید.

پیاده روی سریع یا دویدن آهسته، راه حلی برای مبارزه با افسردگی

بسته به فوایدی که به دنبال آن هستید، می توانید پیاده روی سریع یا دویدن آهسته را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. یک مطالعه آزمایشی در افراد مبتلا به افسردگی شدید نشان داده است که تنها ۳۰ دقیقه پیاده روی با تردمیل برای ۱۰ روز متوالی، می تواند باعث کاهش قابل توجه علائم بالینی افسردگی شود.

طبق مطالعه اخیر در مجله Physical Therapy Scienceُ,  ورزش‌های هوازی، همچنین  با کاهش سطح هورمون های استرس طبیعی بدن مانند آدرنالین و کورتیزول می توانند به افرادی که با افسردگی درگیر نیستند نیز، کمک کند تا کمتر تحت استرس قرار می گیرند.اگر بیش از ۵۰ سال داشته باشید،  بهترین نتیجه از ترکیب تمرین های هوازی و مقاومتی به دست می آید.

مطالعات دیگر منتشر شده، حاکی از آن است که این نوع ورزش ها در بزرگسالان ۸۸-۶۰ ساله ای که  ۳۰ دقیقه در چهار روز هفته که در کل ۱۲ هفته طول بکشد، باعث تقویت اتصالات در مناطقی از مغز می شود که این اتصالات تضعیف شده  با کاهش حافظه در ارتباط اند.

محققان هنوز مطمئن نیستند که چرا این نوع ورزش به مغز کمک می کند، اما مطالعات نشان می دهد که این موضوع سبب افزایش جریان خون می شود که  انرژی تازه و اکسیژن را به همراه دارد.و یک مطالعه اخیر در زنان مسن که علائم بالینی زوال عقل را نشان دادند، نشان داد که ورزش هوازی با افزایش حجم هیپوکامپ، که ناحیه مغزی درگیر در یادگیری و حافظه است، در ارتباط است.جو نورتی، نویسنده اصلی مطالعات بریتانیا، می گوید” تحقیقات وی نشان می دهد که افراد سالم بالای ۵۰ سال  باید ۴۵ دقیقه تا یک ساعت تمرین هوازی هر تعداد روزی در هفته که برایشان امکان پذیراست انجام دهدند. “

 


بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *