اثرات rTMS بر پارکینسون
اثرات rTMS بر بیماری پارکینسون
2021-08-21
ADHD بزرگسالان
عملکردهای عصبی-روانی افراد در ارزیابی بالینی ADHD بزرگسالان
2021-08-28

کاربردهای بالینی نقشه مغزی در صرع

نقشه برداری مغزی یک تکنیک عصبی-فیزیولوژیکی است که بر اساس تجزیه و تحلیل EEG معمولی به کمک رایانه انجام می شود. الکتروانسفالوگرافی کمی(QEEG) یا نقشه مغزی ، یکی از به روزترین و پر استفاده‌ترین ابزارهای تصویر برداری عملکردی از مغز می‌باشد. در نقشه مغزی ، با استفاده از دستگاه QEEG و بسته به نوع اختلال، عملکرد نواحی سطحی و عمقی مغز مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و می‌تواند اطلاعات زیادی را در رابطه با نوع اختلال، علائم ناشی از اختلال و انتخاب درمان مناسب در اختیار پزشک قرار دهد.

تجزیه و تحلیل توپوگرافی QEEG می تواند در بسیاری از بیماری های عصبی مفید باشد: در بیماری عروق مغزی تجزیه و تحلیل نقشه مغزی مفید است زیرا پارامترهای EEG با خون و متابولیسم منطقه ای ارتباط زیادی دارد. در بیماری های زوال عقل یا انسفالوپاتی تجزیه و تحلیل کمی فرکانس EEG می تواند مبنای ارگانیک این اختلال را نشان دهد.

تکنیک های QEEG همچنین به طور بالقوه در شناسایی ناهنجاری ها در بیماران مبتلا به ضربه مغزی یا در کودکان مبتلا به اختلالات شناختی مفید است. در زمینه صرع ، نگاشت نقشه مغزی می تواند به کلینیک ها در تشخیص سنبله ها ، تعیین کانون صرع و نوع صرع کمک کند.


مطالب مرتبط:  نقشه مغزی ، تشخیص افسردگی با EEG

منبع : Sandro Misciagna (December 10th 2020). Clinical Applications of Brain Mapping in Epilepsy, Epilepsy – Update on Classification, Etiologies, Instrumental Diagnosis and Treatment, Sandro Misciagna, IntechOpen, DOI: 10.5772/intechopen.95121. Available from: https://www.intechopen.com/chapters/74381

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *