نوروفیدبک و تمرین مغز
نوروفیدبک: تمرین مغز برای آموزش رفتار
2018-10-02
درمان وزوز گوش
دانشمندان یک قدم دیگر به درمان اختلال وزوز گوش نزدیک شده‌اند
2018-10-16

تائید استفاده از روش تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای عمیق (rTMS) شرکتBrainsway ، برای درمان اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) توسط FDA

در ۱۷ آگوست سال جاری، اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استفاده از سیستم تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای عمیق (HD-rTMS) را برای درمان اختلال وسواس فکری و عملی (OCD) مجاز کرده است. کارلوس پنا، مدیر بخش دستگاه‌های نورولوژیکی و پزشکی فیزیکی در مرکز دستگاه ها و سلامت رادیولوژیکال FDA ، بیان می کند که : “روش تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای (rTMS)، پتانسیل  خود را برای کمک به بیماران مبتلا به افسردگی و سردرد نشان داده است. اکنون با تائیدیه جدید، بیماران مبتلا به وسواس فکری–عملی(OCD ) که به درمان های سنتی پاسخ نداده‌اند، گزینه جدیدتری خواهند داشت.

OCD یک اختلال رایج، مزمن و طولانی مدت است که در آن شخص دارای افکار و رفتارهای غیرقابل کنترل و تکرارشونده است. این اختلال، به طور معمول با دارو، روان درمانی یا ترکیبی از دو روش، درمان می شود. تحریک مغناطیسی (TMS) روشی است که از میدان مغناطیسی برای تحریک سلول های عصبی در مغز استفاده می کند. FDA استفاده از rTMS را برای درمان افسردگی اساسی را در سال ۲۰۰۸ مجاز کرده و در سال ۲۰۱۳، استفاده از rTMS برای درمان درد مرتبط با سردردهای میگرن گسترش داده شده است.

FDA داده های حاصل ازمطالعات شامل ۱۰۰ بیمار، از جمله ۴۹ بیمار که با دستگاه جدید rTMS و ۵۱ بیمار با یک دستگاه ساختگی (که هیچ تاثیری بر مغز ندارد) را مورد بررسی قرار داد. در این مطالعه، کاهش نمره ی مقیاس وسواس فکری-عملی ییل براون (YBOCS)، که یک معیار معمول برای اندازه گیری شدت وسواس بیماران است، نتایج بدست آمده، نشان دهنده تاثیر قابل توجه استفاده از این نوع دستگاه در درمان وسواس فکری و عملی می‌باشد. FDA دستگاه تحریک عمیق مغناطیسی را از طریق روش بازبینی دوباره بررسی کرده و اجازه بازاریابی این دستگاه را صادر کرده است.

 


بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *