درمان وسواس با rTMS
شروع مارکتینگ دستگاه تحریک مغناطیسی فراجمجمه ای عمیق Brainsway ، برای درمان اختلال وسواس فکری-عملی (OCD)
2018-10-09
آموزش والدین برای درمان ADHD
مداخلات آموزش والدین برای اختلال کمبود توجه (ADHD) در کودکان ۵ تا ۱۸ ساله
2018-10-31

دانشمندان یک قدم دیگر به درمان اختلال وزوز گوش نزدیک شده‌اند

در طول سالیان گذشته، محققان و پزشکان، تلاش زیادی را به منظور یافتن راه حلی موثر، برای درمان اختلال وزوز گوش به کار گرفته‌اند، اختلالی که جمعیتی در حدود ۴۵ میلیون نفر را در آمریکا درگیر کرده است. محققان دانشگاه جورج تاون در ایالات متحده پی برده اند که نوعی همزمانی در وزوز گوش و مشکلات درد در پاسخ به آسیب مغزی وجود دارد. به عبارتی، این پاسخ تنها زمانی ادامه می یابد که مغز نمی‌تواند به درستی درد و یا صدا را پردازش کند. مشابه این وضعیت را کسانی دارند که درد را برای اندامی که دیگر وجود ندارد احساس کنند، افراد مبتلا به وزوز گوش نیز می‌توانند صدای زنگ را در گوش خود بشنوند حتی زمانی که صدا واقعی وجود ندارد. پس از بررسی مقدار ماده خاکستری در مغز، تیم مطالعه کننده، متوجه شد که فقدان چنین ماده ای در مناطق خاصی، که به مناطق دروازه بان معروف هستند ، با وزوز گوش و درد مزمن در ارتباط است. این روند توسط سطوح دوپامین و سروتونین، که مرتبط با احساس انرژی، خلق و خو و افسردگی می‌باشد، در ارتباط است.
“این مناطق به عنوان یک سیستم دروازه بان مرکزی برای احساس ادراک عمل میکنند که ارزش موثر محرک های حسی را – چه در خارج و چه در داخل تولید شده باشند- تعیین می‌کنند و جریان اطلاعات در مغز را متناسب با اهمیت اطلاعات، تعدیل می‌نماید”. Josef Rauschecker Rauschecker، بیان می کند،“وزوز گوش و درد مزمن هنگامی که این سیستم به خطر افتاده است، رخ می دهد. “  
به عبارت دیگر، احساسات مربوط به درد مزمن و زنگ در گوش ها از طریق همان دروازه عصبی وارد مغز می شوند، کشفی که در نهایت می تواند دانشمندان پزشکی را به سمت درمان هدایت کند. پیشرفت در تکنولوژی نقشه مغزی و اصلاح تکنیکهای دیگر به این معنی است که Rauschecker و همکارانش توانستند فعالیت مغزی مربوط به وزوز گوش را بیشتر از هر زمان دیگری بنگرند. محققان معتقدند که آسیب به مناطق دروازه بان میتواند بر جریان اطلاعات در مغز تاثیر بگذارد و یک حلقه خودپیمایی ایجاد کند، صدای زنگی که از بین نمی رود. آنها اعتراف می کنند هنوز راه طولانی و سوالات بسیاری برای پاسخ دادن وجود دارد، اما به نظر می رسد که بیماران مبتلا به وزوز گوش ممکن است بلاخره نوری از امید به درمان را ببینند.

 


بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *