درمان پرخوری
درمان اختلالات خوردن(پر‌خوری) با نوروفیدبک
2018-12-15
درمان ADHD با tDCS
درمان کودکان مبتلا به ADHD با tDCS
2018-12-24

درمان اوتیسم با rTMS:

اختلال طیف اوتیسم یک اختلال نافذ رشد است که دارای نقص تعامل اجتماعی، زبان، رفتارهای کلیشه ای و محدودیت های علایق می باشد. در ‌مطالعات قبلی، تحریک مغناطیسی فرا جمجمه ای (rTMS)، با نتایج مثبت رفتاری و شناختی برای درمان تجربی اختلال طیف اوتیسم مورد استفاده قرار گرفته است. در این مطالعه، محققین دانشگاه لوئیزویل به بررسی اثر بخشی ترکیب rTMS همراه با نوروفیدبک پرداخته اند. در این بررسی، محققین با ترکیب rTMS همراه با نوروفیدبک به منظور طولانی شدن و تقویت امواج مغزی ناشی از TMS پرداخته اند.

فرضیه اصلی این بوده است که تحریک مغناطیسی فراجمجمه به همراه نوروفیدبک عملکردهای اجرایی کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم را بهبود می بخشد. روش کار به صورت جلسات درمانی روی کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم با استفاده از rTMS-NFB بوده است. بعد از انجام آزمایشات، محققین با بررسی QEEG این کودکان به این نتایج رسیدند که کودکان مبتلا اختلال اوتیسمی که این درمان را دریافت کرده بودند در مقایسه با سایر کودکان، پیشرفت قابل توجهی در عملکردهای رفتاری و شناختی داشته اند. بنابراین، این درمان به عنوان یک درمان امیدوار کننده و مناسب برای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم می باشد.

 


منبع : Sokhadze, E. M., El-Baz, A. S., Tasman, A., Sears, L. L., Wang, Y., Lamina, E. V., & Casanova, M. F. (2014). Neuromodulation integrating rTMS and neurofeedback for the treatment of autism spectrum disorder: an exploratory study. Applied psychophysiology and biofeedback, 39(3-4), 237-257.‏

بیشتر بدانید

 

4 دیدگاه

  1. زورار محمد نژاد گفت:

    باسلام
    آیا دانش آموزان کند آنهایی که دارای یک سری حلقه های مفقوده هستند، دانش آموزان فراموش کار و دارای ناتوانی یادگیری و دیر آموز را میشود با لورتا نوروفیدبک در نوروترابی آسایش معالجه کرد؟

    • Hooman Torabi گفت:

      با سلام. بله امکان درمان این گونه از دانش آموزان وجود داره.البته این گونه افراد اول باید توسط دکتر ترابی ویزیت بشن و بعد روند درمانی مشخص بشه.برای تعیین وقت قبلی می تونین با شماره ۰۴۱۳۵۵۳۹۰۳۹ تماس بگیرید.

  2. سیدجلال میرشریفی گفت:

    سلام من کودک ۹ ساله اوتیسم دارم که کلاس مختلف گفتار و کار درمانی میبرم آیا امکان درمان با این تکنولوژی برای ایشان میباشد میرشریفی هستم ۰۹۱۲۲۱۴۲۱۴۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *