نقش ژنتیک و محیط در بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی
بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی و نقش ژنتیک و محیط در آنها
2021-11-28
شیوع علائم افسردگی و اضطراب پس از همه گیری کرونا
شیوع علائم افسردگی و اضطراب پس از همه گیری کرونا
2021-12-08

درمان اعتیاد به مواد مخدر با روش rTMS

اعتیاد به مواد مخدر می تواند یک اختلال عود کننده مخرب و مزمن با پیامدهای اجتماعی، روانی و جسمی باشد و به گزینه های درمانی موثرتری نیاز است. تحریک مغناطیسی جمجمه ای مکرر مغز یک روش غیرتهاجمی تحریک مغز است که در تعداد زیادی از مطالعات برای پتانسیل درمانی آن در درمان اعتیاد ارزیابی شده است. این مقاله مروری بر وضعیت فعلی تحقیقات بالینی در درمان اعتیاد به مواد مخدر با rTMS ارائه می‌کند. به دلیل تحقیقات محدود در این زمینه، تمام مطالعات (از جمله گزارش‌های موردی) که استفاده درمانی از rTMS را در اعتیاد به نیکوتین، الکل یا مواد غیرقانونی ارزیابی می‌کردند، در این بررسی گنجانده شدند. 

شواهد تازه ای وجود دارد که نشان می دهد تحریک مغناطیسی جمجمه ای مکرر مغز می تواند در کاهش میل به کوکائین و نیکوتین و الکل و مصرف الکل موثر باشد و ممکن است یک ابزار درمانی بالقوه برای درمان اعتیاد باشد. مطالعات بیشتری برای شناسایی پارامترهای بهینه تحریک برای مؤثرترین درمان اعتیاد به مواد، برای بهبود درک ما از اثرات عصبی فیزیولوژیکی درمان، و انجام مطالعات اثربخشی دقیق و کنترل‌شده با قدرت کافی مورد نیاز است.

مطالب مرتبط: تحریک مکرر مغناطیسی(rTMS) ، اعتیاد

منبع : Elisa Bellamoli, Paolo Manganotti, Robert P. Schwartz, Claudia Rimondo, Maurizio Gomma, Giovanni Serpelloni, “rTMS in the Treatment of Drug Addiction: An Update about Human Studies“, Behavioural Neurology, vol. ۲۰۱۴, Article ID ۸۱۵۲۱۵, ۱۱ pages, ۲۰۱۴٫ https://doi.org/10.1155/2014/815215
بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *