درمان وزوز گوش با tDCS
درمان وزوز گوش با تحریک جریان مستقیم فراجمجمه ای
2021-01-27
تأثیر بیوفیدبک بر درد مداوم مچ دست و بازو در نوجوانان
تأثیر بیوفیدبک در درمان درد مداوم مچ دست و بازو در نوجوانان
2021-02-15

بررسی علائم جدید بیماری آلزایمر

مناطق مغزی که دارای فعالیت بیش از حد طبیعی هستند, ممکن است به پیش بینی بموقع شروع بیماری آلزایمر کمک کند. محققان در مطالعه خود که به تازگی در نشریه در آلزایمر و دمانس(Diagnosis, Assessment & Disease Monitoring) منتشر شده است ، می گویند بیش فعالی می تواند یک نشانگر زیستی اولیه بیماری آلزایمر باشد. این تیم در تحقیقات خود ، در برخی مناطق مغزی در افراد مبتلا به افرادی که هنوز مبتلا به آلزایمر نیستند اما بیش از حد در مورد حافظه خود نگران هستند و عوامل خطر ابتلا به این بیماری را نشان می دهند، بیش فعالی را نشان داد.این مطالعه یک نقطه عطف مهم در این زمینه تحقیقاتی است ، زیرا طبق تصاویری که توسط تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) در افرادی که فعلا علائم بالینی ندارند و قبل از شروع اختلالات شناختی با آزمایش های استاندارد تشخیص داده شده است, بیش فعالی در مناطق حساس به آلزایمر نشان داده شده است.
بلویل (مدیر تیم تحقیقات) گفت: “این مطالعه نشان می دهد که فعالیت غیرطبیعی در این مناطق سالها قبل از تشخیص اختلال آلزلیمر مشاهده می شود.”
همچنین افزود “بیماری آلزایمر پیشرونده است و ممکن است ۲۰ تا ۳۰ سال قبل از تشخیص اصلی مغر را درگیر کند. بنابراین دقیقاً مشخص کردن نشانگرهای زیستی – یعنی علائم فیزیکی و قابل تشخیص بیماری – و درک بهتر اثرات اولیه بر روی مغز بسیار مهم است. بنابراین بیش فعالی می تواند یکی از اولین علائم بیماری آلزایمر باشد و ارزیابی زود هنگام میتواند از اثرات جانبی این اختلال به اندازه قابل توجهی بکاهد.


منبع : A quadratic function of activation in individuals at risk of Alzheimer’s disease Nick Corriveau‐Lecavalier  ,Simon Duchesne ,Serge Gauthier ,Carol Hudon ,Marie‐Jeanne Kergoat  ,Samira Mellah , Sylvie Belleville

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *