تشخیص افسردگی با استفاده از تست خون
تشخیص افسردگی با استفاده از آزمایش خون
2020-02-04
بازتوانی شناختی
تاثیر بازتوانی شناختی بر بهبود اضطراب کودکان
2020-02-16

انتخاب بهترین روش برای درمان افسردگی با نقشه مغزی

آیا دارویی که میخورید، مناسب مغز شما هست؟

بیشتر افرادی که سابقه درمان به دلیل بیماری افسردگی را دارند،می دانند که معمولا اولین انتخاب دارویی برای درمان آنها بهترین انتخاب نیست. تحقیقات نشان داده است که از میان همه افراد با بیماری افسردگی که تحت درمان دارویی قرار میگیرند، تنها ۴۰% با اولین داروی تجویزی درمان می شوند. این در حالی است که پس از ۵ دوره درمانی و امتحان گروه های مختلف دارویی، ۴۰% این افراد هیچ گاه درمان نمی شوند. در این مطالعه اشاره شده است که نباید تاثیر امتحان داروهای مختلف را در افزایش مقاومت مغز به درمان نادیده گرفت. بنابراین انتخاب بهترین درمان در مرحله اول موضوع بسیار مهمی است.

مدتهاست که دانشمندان به دنبال یک روش تشخیص و انتخاب روش درمانی برای درمان افسردگی هستند که نتایج تشخیصی و درمانی را با قطعیت بالا در اختیار آنان قرار دهد. در این مسیر چندین سال است که نورومارکرهای (نشانگرهای عصبی) بدست آمده از روش هایی همچون QEEG و ERP، آنها را در تشخیص و یافتن روشهای بهینه تر در درمان کمک می کند. با این وجود، دانشمندان در تلاش هستند تا این روش ها را بهبود و به نتایج بهتری نسبت به قبل دست یابند.

یک مطالعه جدید با EEG مبتنی بر امواج الکتروانسفالوگرافی کمی، سعی دارد تا پاسخ به داروی Sertraline را با دقت بسیار بالایی پیش بینی کند. این مطالعه که دوشنبه هفته جاری در مجله Nature Biotechnology منتشر شد، نتایج بدست آمده از مصرف داروی sertraline (Zoloft) و نیز دارونما را در بیش از ۳۰۰ نفر مبتلا به افسردگی دنبال کرد.یک الگوریتم رایانه ای به خوبی توانست امواج مغزی کسانی را که به خوبی از دارو استفاده نمی کنند، تشخیص دهد.شما می‌توانید با مراجعه به مرکز نوروتراپی آسایش، با انجام نقشه مغزی، از بهترین روی درمان افسردگی خود آگاه شوید.

 


بیشتر بدانید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *