بهبود عملکرد شناختی بیماران سکته مغزی با tDCS
تآثیر tDCS آنودال بر عملکرد شناختی بیماران سکته مغزی
2021-10-16
امواج مغزی کودکان بیش فعال و مبتلا به بیماری انگلی
امواج مغزی در کودکان مبتلا به بیماری های انگلی و مبتلا به بیش فعالی
2021-11-06

اضطراب و علائم افسردگی در گروه های سنی مختلف در طول قرنطینه COVID-19(کرونا)

همه گیری covid-19(کرونا) با تهدیدی برای سلامتی و زندگی مردم در سراسر جهان همراه است همچنین منجر به تغیراتی در عملکرد روزمره می شود که بسیاری از آنها منفی تلقی می شوند. تغیرات منفی و محدودیت های اعمال شده می تواند به ناراحتی روانی شدید از جمله علائم اضطراب افسردگی عمومی در کل جمعیت منجر شود.
مطالعات انجام شده در کشورهای مختلف نشان داده است که بزرگسالان جوان در مقایسه با گروه های سنی مسن تر در طول همه گیری کرونا سطوح بالاتری از پریشانی احساسی را در قالب علائم افسردگی و اضطراب تجربه کرده اند.هدف از مطالعه حاضر بررسی تفاوت در سطوح علائم افسردگی و اضطراب در چهار گروه سنی مختلف در جمعیت لهستانی در طول قرنطیه covid-19 بود‌.

نتیجه:

در مجموع ۱۱۱۵ شرکت کننده (۱۸ تا ۸۵ ساله) در این مطالعه شرکت کردند. همچنین شرکت کنندگان پرسشنامه های مربوط به اختلال افسردگی و اضطراب را تکمیل کردند.در نهایت نتایج نشان داد گروه های سنی جوان تر (۱۸ تا ۲۹ و ۳۰ تا ۴۴ سال) سطوح بالاتری از علائم افسردگی و اضطراب عمومی را نسبت به افراد مسن (۴۵-۵۹ و ۶۰-۸۵ سال) تجربه کردند. در نتیجه مشکلات در روابط خانوادگی و ترس از عدم قطعیت مربوط به گسترش ویروس covid-19(کرونا) یکی از مهمترین پیش بینی های علائم اضطراب افسردگی عمومی در بزرگسالان جوان می باشد. بنابراین تشخیص و ارزیابی بالینی برای پیشگیری شدت علائم و استفاده از یک رویکرد درمانی برای حمایت از این افراد در معرض خطر می تواند مفید باشد.


مطالب مرتبط:  تآثیر کرونا بر افراد دارای اختلال وسواس فکری , تغییرات موجود در نقشه مغزی بیماران کرونا(covid-19)

منبع : Małgorzata Gambin, Marcin Sękowski, Małgorzata Woźniak-Prus, Anna Wnuk, Tomasz Oleksy, Andrzej Cudo, Karolina Hansen, Mirosława Huflejt-Łukasik, Karolina Kubicka, Agnieszka Ewa Łyś, Joanna Gorgol, Paweł Holas, Grażyna Kmita, Emilia Łojek, Dominika Maison, Generalized anxiety and depressive symptoms in various age groups during the COVID-19 lockdown in Poland. Specific predictors and differences in symptoms severity,Comprehensive Psychiatry,Volume 105,2021,152222

بیشتر بدانید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *