تآثیر کرونا(COVID-19) بر وسواس(OCD)
تأثیر کرونا(COVID-19) بر افراد مبتلا به اختلال وسواس فکری-عملی (OCD)
2021-09-18
استفاده از rTMS در ردمان اضطراب
استفاده از rTMS برای درمان اختلالات اضطراب
2021-09-29

ارزیابی بالینی عملکرد شناختی در بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون به عنوان یک اختلال حرکتی در نظر گرفته می شود ولی افراد مبتلا به این بیماری ممکن است تعداد زیادی از علائم غیرحرکتی دیگر را نیز تجربه کنند که ممکن است به همان اندازه ناتوان کننده باشد که یکی از این علائم می تواند نقص در عملکردهای شناختی باشد.مدیریت اختلال شناختی و افزایش نسبی زوال عقل ، بحثی است که از لحاظ بالینی مورد توجه قرار گرفته است و اختلال شناختی مرتبط با پارکینسون یک عامل خطر برای ایجاد زوال عقل می باشد.

از این رو نیاز به توانایی ارزیابی موثر عملکرد شناختی و شناسایی پارکینسون در مراحل اولیه زوال شناختی وجود دارد.گزارش می شود اغلب در زمان تشخیص اختلال شناختی در پارکینسون، در درجه ی اول توانایی های اجرایی، توجهی و بینایی_فضایی فرد را تحت تاثیر قرار می گیرند و انتخاب مناسب ترین، قابل اعتماد و حساس ترین پروتکل ها و یا به عبارتی ابزارها برای ارزیابی شناختی ضروری است. 
بنابراین تشخیص زودتر نقصهای شناختی و رفتاری بیماری پارکینسون و به کار بردن رویکردهای درمانی جدید برای به تاخیر انداختن یا توقف پیشرفت آنها می تواند راه حل مناسبی باشد.


مطالب مرتبط:  اثرات rTMS بر پارکینسون , درمان پارکینسون با tDCS

منبع : Megan Bakeberg, Maddeson Riley, Michelle Byrnes, Frank L. Mastaglia, Ryan S. Anderton,Chapter 24 – Clinically assessing cognitive function in Parkinson’s disease,
Editor(s): Colin R. Martin, Victor R. Preedy,Diagnosis and Management in Parkinson’s Disease,Academic Press,2020,Pages 409-423

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *