بهبود نارسا خوانی با نوروفیدبک
بهبود نارسا خوانی با نوروفیدبک
2022-04-28
تاثیر tdcs بر اسکیزوفرنی
تاثیر tdcs بر اسکیزوفرنی
2022-08-17

اختلالات روانی ممکن است خطر زوال عقل را افزایش دهد

مشکلات روانی یک دسته از عوامل خطر قابل اصلاح برای زوال عقل است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. محققان می گویند مشکلات سلامت روان که در اوایل زندگی تجربه شده اند ممکن است هشداری برجسته برای افزایش خطر ابتلا به زوال عقل در آینده باشد. بر اساس یک مطالعه جدید، پیشگیری از این اختلالات در جوانان ممکن است بار زوال عقل را در افراد مسن کاهش دهد. در بعضی موارد حتی به تأخیر بیندازد.
مطالعه حاظر بر روی ۱٫۷ میلیون نیوزلندی – بین ۲۱ تا ۶۰ سال در ابتدا – در طی سه دهه (۱۹۸۸ تا ۲۰۱۸) آزمایش شد که آیا افراد مبتلا به اختلالات روانی در معرض افزایش خطر زوال عقل بعدی هستند یا خیر.
نتایج:
نتیاج نشان دهنده این است که افراد مبتلا به اختلال روانی نسبت به افراد بدون اختلال روانی در معرض افزایش خطر ابتلا به زوال عقل بعدی هستند. در میان افراد مبتلا به زوال عقل، افراد مبتلا به اختلال روانی به طور متوسط ​ زودتر از افراد بدون اختلال روانی دچار زوال عقل شدند.
در نهایت در این مطالعه اختلالات روانی با شروع زوال عقل در جمعیت مرتبط است. بنابراین بهبود اختلالات روانی در اوایل زندگی ممکن است شرایط تخریب عصبی را بهبود بخشد و کیفیت زندگی را در سنین بالا افزایش دهد.

مطالب مرتبط: درمان اختلالات اضطرابی با لورتا نوروفیدبک  ، استفاده از rTMS برای درمان اختلالات اضطراب


منبع : The research was supported by grants AG032282, AG069939 and AG049789 from the National Institute on Aging; grant MR/P005918/1 from the UK Medical Research Council; grant P2C HD065563 from the National Institute of Child Health and Development through the Duke Population Research Center; and grant P30 AG066589 from the NIA through the Center for Advancing Sociodemographic and Economic Study of Alzheimer’s Disease and Related Dementias.

بیشتر بدانید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *