درمان حافظه کودکان adhd با نوروفیدبک
درمان حافظه کودکان مبتلا به ADHD با نوروفیدبک
2020-05-28
اثر tdcs بر دو قطبی
اثرات عصب شناختی روش درمانی tdcs در اختلال دو قطبی و افسردگی
2020-07-06

افزایش آنتی اکسیدان ها در مغز موجب بهبود در درمان بیماران روانپریش می‌شود

آن دسته از بیماران روان پریش که سطح بالاتری از آنتی اکسیدان‌ بنام گلوتاتیون دارند ، سریعتر به داروها واکنش نشان دادند و نتایج بهتری را نشان دادند. محققان تخمین می زنند که افزایش ۱۰ درصدی آنتی اکسیدان‌ می تواند منجر به کاهش زمان صرف شده در بیمارستان برای مبتلایان به اختلال روان پریشی یا اسکیزوفرنی شود.هنگامی که بیماران روان پریش شروع به درمان می کنند ، برخی از آنها در طول یک هفته بهبود می یابند ، در حالی که ممکن است برای افرادی که آنتی اکسیدان کمتری در مغز خود دارند و دچار همین اختلال هستند،  این فرایند ماه ها طول بکشد.به دنبال درک و تأثیر این اختلاف ، استاد دانشکده پزشکی و دندانپزشکی (Schulich) دکترLena Palaniyappan و تیمش در حال کاوش بر روی مواد شیمیایی خاص(آنتی اکسیدان) در مغز با هدف سرعت بخشیدن به زمان لازم برای پاسخگویی بیماران روان پریش نسبت به داروها هستند.

تحقیقات گذشته نشان داده است که بیمارانی که اولین فاز اسکیزوفرنی خود را تجربه کرده و زودتر به درمان پاسخ داده اند، نتایج کلی بهتری گرفته اند. که این نتیجه شامل بهبود علائم کلی و عملکرد روزانه و همچنین صرف زمان کمتری در بیمارستان می شود.

این تیم تحقیقاتی از موسسه تحقیقات سلامت Schulich و Lawson به طور خاص به بررسی سطح آنتی اکسیدان در مغز پرداختند و دریافتند که این مواد شیمیایی که بدن را از محصول متابولیکی طبیعی به نام رادیکال های آزاد خلاص می کنند ، ممکن است نتایج مداخله اولیه در روان پریشی را بهبود بخشد. آنها بطور خاص به ناحیه ای از مغز بنام قشر سینگولات که به خوبی با شبکه ای از مناطق مرتبط است که نقش عمده ای در ایجاد علائم سایکوز دارند ، بررسی کردند.

نتیجه گیری

یافته ها نشان داد بیماران اسکیزوفرنی با سطح بالاتری از آنتی اکسیدان بنام گلوتاتیون سریعتر به دارو های ضد روان پریشی پاسخ دادند و نتایج را بهبود بخشیدند. آنها تخمین زدند که افزایش ۱۰ درصدی آنتی اکسیدان ها می تواند منجر به کاهش طول مدت اقامت در بیمارستان یا حداقل هفت روز شود.

به گفته ی (palaniyappan) این مطالعه نشان می دهد که اگر بتوانیم راهی برای افزایش مقدار آنتی اکسیدان ها در مغز پیدا کنیم ، می توانیم به بیماران کمک کنیم که سریعتر از بیمارستان خارج شوند ، سریعتر رنجهای خود را کاهش داده و به آنها کمک کنیم تا زودتر به کار و روند طبیعی زندگی خود برگردند.سطح آنتی اکسیدان در مغز به طور طبیعی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و این تغییرات را می توان به انتخاب شیوه زندگی مانند ورزش و رژیم غذایی نسبت داد. همچنین روش هایی برای تقویت دارویی این سطوح وجود دارد. یک مکمل به نام N-استیل سیستئین (NAC) و همچنین عصاره های بروکلی می توانند در صورت مصرف طولانی مدت آنتی اکسیدان مغز را افزایش دهند.


بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *