درمان MS
بهبود فعالیت مغزی افراد مبتلا به MS
2018-11-03
بهبود حافظه افراد مسن
تأثیرات بازتوانی بر بهبود حافظه افراد مسن
2018-11-08

آسیب های مغزی افسردگی

یک تیم بین المللی از دانشمندان دریافته است که افسردگی می تواند منجر به کوچک شدن برگشت پذیر در هیپوکامپ(منطقه مغزی مسئول ایجاد خاطرات جدید) شود. در حالی که آنها معتقدند که این آسیب باعث تغییرات عاطفی و رفتاری بیشتری می شود، نتایج نشان می دهد که این افسردگی است که ابتدا رخ می دهد.
Ian Hickie از دانشگاه سیدنی استرالیا، در گفتگو با Sasha Petrova، بیان کرد: “بر باور من، این موضوع که تجربیات مداوم افسردگی به مغز آسیب می رساند را، این نتایج به خوبی حل می کند
دانشمندان طی دهه ها پی برده اند که کوچک شدن هیپوکامپ نقش مهمی در افسردگی دارد، اما نتایجی که برای اولین بار به دست آمد، ناتمام بوده است.
درمطالعه جدید به بررسی اسکن های مغزی MRI بیش از ۹،۰۰۰ نفر پرداخته شد و دریافتند افرادی که قبل از ۲۱ سالگی دچار افسردگی شده اند و افرادی که دوره های افسردگی عودکننده را تجربه کرده اند، هر دو حجم هیپوکامپ کمتری نسبت به افرادی که هرگز دوره ای تکراری افسردگی را تجربه نکرده بودند، داشتند.
به گفته ی هیکی : “کسانی که تنها یک دوره ی افسردگی را تجربه کرده بودند، هیپوکامپ کوچکتری نداشتند، بنابراین این یک عامل زمینه ساز نیست، بلکه یک نتیجه از وضعیت بیماری است.” نتایج همچنین نشان می دهد که آسیب در واقع علائم افسردگی را بدتر می کند. “ما در بسیاری از آزمایشات حیوانی دیگر دیده ایم که هنگامی که شما هیپوکامپ را کوچک می کنید، فقط تغییرات حافظه را نمی بینید، همه انواع رفتارهای مرتبط با آن را نیز تغییر می دهید – بنابراین کوچک شدن با از دست دادن عملکرد مرتبط است.”
هیکی توضیح داد “در این صورت بر شناسایی زودهنگام موارد مداوم یا عودکننده شدید تأکید می شود. در سیستم های شناسایی زودهنگام، شما باید بسیار متوجه افرادی باشید که وضعیت عودکننده یا مداوم را تجربه می کنند ، زیرا آنها کسانی هستند که از منظر مغزی بشتر آسیب می بینند. ” در حالیکه هیچ کاربرد بالینی فوری در این زمینه وجود ندارد، این پژوهش به دانشمندان کمک خواهد کرد تا افسردگی را بهتر درک کنند، و امیدوارم از این دانش برای توسعه درمان های بهتری برای این بیماری استفاده کنند.
فیلیپ میچل، روانپزشک دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) در استرالیا، که در این تحقیق شرکت نداشته، اظهار می کند: “این مطالعه در یک نمونه بسیار بزرگ، یافته هایی که در چندین مورد گزارش شده است را تایید می کند.” . “جالب است که هیچ کدام از مناطق زیرقشری مغز به صورت قاطع مطرح نشده است، بنابراین همچنین تایید می کند که تنها هیپوکامپ در معرض افسردگی آسیب پذیر است.” جنبه های امیدوارکننده تحقیق این است که آسیب فیزیکی ناشی از افسردگی برگشت پذیر است. هیکی افزود: “هیپوکامپ یکی از مهمترین مناطق بازسازی کننده مغز است.”
این تحقیق در Molecular Psychiatry منتشر شده است.

 


بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *