تأثیر tdcs بر احساسات افراد adhd
تأثیر tDCS بر احساسات افراد ADHD
2021-11-13
شباهت علائم ذهنی در افراد اوتیسم و بیش فعال
اوتیسم و بیش فعالی و شباهت آن در بزرگسالان
2021-11-20

عملکرد شناختی کند و ارتباط بالینی آن با افراد مبتلا به اوتیسم

بزرگسالان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم اغلب طیف وسیعی از مشکلات سلامت روانی مانند نقص توجه/بیش فعالی و همچنین مشکلات عملکرد اجرایی را تجربه می کنند. مجموعه‌ای از رفتارهای این افراد، از جمله پردازش کند و خیال پردازی با اختلال کمبود توجه/بیش فعالی مرتبط است، و تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم ممکن است سرعت عملکرد شناختی کندی را تجربه کنند.

در تحقیق حاظر ، مشکلات سلامت روانی و عملکرد اجرایی را در ۵۷ بزرگسال جوان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم، (۱۶ تا ۲۵ ساله) بررسی کردند تا سرعت شناختی کند در اختلال طیف اوتیسم را بهتر درک کنند. والدین بزرگسالان جوان ، به سؤالاتی در مورد سرعت شناختی کند فرزندانشان پاسخ دادند.
همچنین بزرگسالان جوان مبتلا به اختلال اوتیسم تست های عملکرد اجرایی خود را تکمیل کردند.اگرچه سرعت شناختی کند و علائم اختلال کمبود توجه/بیش فعالی باهم مرتبط بودند،ولی یافته‌ها نشان می‌دهد که آنها ساختارهای یکسانی ندارند. در نهایت نتایج نشان می‌دهد که سرعت عملکرد شناختی کند ممکن است مشکلاتی را برای بزرگسالان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم ایجاد کند و ارزیابی عملکردهای شناختی و در نظر گرفتن یک رویکر درمانی مناسب برای این افراد می تواند مفید باشد.


مطالب مرتبط:   درمان اوتیسم با نوروفیدبک

منبع : Brewe, A. M., Simmons, G. L., Capriola-Hall, N. N., & White, S. W. (2020). Sluggish cognitive tempo: An examination of clinical correlates for adults with autism. Autism۲۴(۶), ۱۳۷۳–۱۳۸۳٫
بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *