استفاده از ارزیابی شناختی در تشخیص زود هنگام پارکینسون
کاربرد ارزیابی شناختی در بیماری پارکینسون
2021-09-22
اثر tDCS و بازتوانی شناختی همزمان بر بیماران ضربه مغزی
اثر tDCS و بازتوانی شناختی(CRT) همزمان بر حافظه رویدادی در بیماران ضربه مغزی
2021-10-02

آیا rTMS میتواند یک استراتژی درمانی موثر برای درمان اختلالات اضطراب مورد استفاده قرار گیرد؟

تحریک مغناطیسی مکرر جمجمه ای یا rTMS یک روش غیر تهاجمی است که در آن یک میدان مغناطیسی پالسی فعالیت الکتریکی را در مغز تحریک می کند.این روش برای درمان اختلالات اضطراب بسیار پر کاربرد است. rTMS در بیماران سرپایی قابل اجراست و بصورت جلسات درمانی متعدد تجویز می شود. در هر جلسه درمانی بیمار بر روی صندلی یا یونیت مشابه دندانپزشکی می نشیند. با توجه به ایجاد میدان مغناطیسی از بیمار خواسته می شود. که قبل شروع پروسه درمانی کلیه اشیاء حساس به مغناطیس (مانند کارت اعتباری و جواهرات ناحیه سر و گردن) را از خود دور کند. هر جلسه rTMS بسته به نوع اختلال، حدود ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد و استفاده از آن، هیچ درد و عوارضی ندارد.

اضطراب از جمله مشکلات سلامت روان رایج هستند که درمانهای موثر و مبتنی بر مکانیسم برای آنها مبهم است. در نتیجه ، روشهای درمانی غیر تهاجمی پیشرفته تری مورد نیاز است. rTMS یک روش احتمالی برای تعدیل فعالیت مغز و به طور بالقوه برای استفاده در عمل بالینی است. در اینجا ، ما بر یافته های اصلی rTMS از مدل های اضطرابی حیوانات و پیشرفت های تجربی تمرکز می کنیم که ممکن است به یک برنامه کاربردی بالینی برای درمان اختلالات اضطرابی تبدیل شود ، که یکی از شایع ترین علل ناتوانی در محیط کار در جهان میباشد . پیشرفتهای کلیدی در ترکیب rTMS با فناوری تصویربرداری عصبی ممکن است به چنین پیشرفتهای آتی کمک کند.


مطالب مرتبط:  اثرات rTMS بر پارکینسون , تحریک مکرر مغناطیسی(rTMS)

منبع : Sergio Machado, Flávia Paes, Bruna Velasques, Silmar Teixeira, Roberto Piedade, Pedro Ribeiro,Antonio E. Nardi, Oscar Arias-Carrión

بیشتر بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *